2009. február 10., kedd

akvárium 2

Most egy kicsit gondban vagyok. Szegény Elmónak a haját is leüvöltöttem tegnap, amikor már megint az akváriumba akart dobni valamit. Két napja több óra munkám volt a halakkal, hogy legalább egy párat megmentsek, mert a nagy akváriumfeltöltés ropival lett megspékelve, amitől a víz elkezdett zavaros lenni, a halak meg csak pipáltak... a végére három hal maradt életben. A többi örökre megbékélt :( Mondtam Momónak, hogy meghaltak a halak, mert teledobálta az akváriumot. Gondoltam, hogy ez semmit nem mond neki, csak azt látja, hogy most kevesebb a hal. Tehát megpróbáltam máshogy elmagyarázni: Fáj a halaknak, megbetegednek, ha így bánunk velük. De ezek szerint ezt sem fogta fel, mert még mindig "szórakoztatni" akarja szegény túlélőket. Az a bajom a dologgal, hogy látszik Elmón, hogy nem gonoszságból vagy az én bosszantásomra teszi, amit tesz, hanem tényleg "játszani", kapcsolatot teremteni akar a halakkal. De úgy sajnálom őket. Tényleg nem tudom, hogy lehetne megérteni egy két és fél éves gyerekkel, hogy a kicsike halacskák nem igazi játszópajtások. Ha macska vagy kutya lenne itthon, az megvédené magát és Elmó rögtön megértené, hogy van, amit meg lehet tenni velük és van, amit nem... Hát ez van... Mindenesetre Elmótól bocsánatot kértem, elmondtam neki, hogy nagyon dühös lettem, azért kiabáltam. De ezek után sem fogom neki hagyni, hogy az akváriumba oda nem illő dolgokat tegyen. Ma már egy kis ennivalót azért beletehetett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése