2010. február 28., vasárnap

kártyázunk, sakkozunk, dominózunk

Pár napja gondoltam egyet, és megmutattam Elmónak a sakkot. Érdeklik a katonák, erről az oldalról próbáltam hát megközelíteni a dolgot. Elmondtam, hogy ez itt két hadsereg, akik egymást támadják, ez itt a lovas katona, ez meg itt a gyalogos, akinek már nincs lova... Úgy tűnt, hogy lesz belőle valami, fogunk mi még sakkozni, el is kezdtünk lépegetni, de aztán mégsem kattant be a "szabály", így annyiban is hagytam a dolgot egy pár napig. Aztán eszembe jutott, hogy vannak olyan sakkprogramok a neten, ahol valóban püfölik egymást a katonák, amikor az egyik figura leüt egy másikat, gondoltam ez látványos lesz, így letöltöttem egyet és figyeltem a hatást. Elmó most már imádja a sakkot ... nézni. :) A táblás verziót azonban azóta is mellőzük.
Kártyázni és dominózni viszont szoktunk. Meglepően hamar megtanulta Elmó a Makaót, vagy micsodát. Itt azonos kártyákat kell egymásra tenni szín vagy szám szerint. Pl. a treff 7-esre lehet tenni bármilyen treffet, de bármilyen 7-est is. Annyiban módosítottam a szabályokon, hogy nincs nyertes, addig játszunk, ameddig meg nem unjuk.
A dominónk sem a nyerésre hajt. Abból hosszú vonatot próbálunk összeállítani, ahol csak az azonos számok kapcsolódnak össze, a különbözőknél szétszakad a vonat. Így itt a cél egy minél hosszabb vonat létrehozása lett.
A szabályokat csak lassan próbálom bevezetni. Most még csak arra figyelünk, hogy egyszerre csak egy kártyát/dominót lehet letenni, utána már a másikunk következik.
Hogy miért nem nyer senki? Erről majd legközelebb...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése