2009. június 6., szombat

viták helyett

Elmó még nincs 3 éves, de már érti, hogy ha van az embernek valamennyi pénze, és vásárol belőle valamit, akkor egy másik valamire már lehet, hogy nem futja.
Két napja kitalálta, hogy úthengert szeretne venni a zsebpénzéből. El is indultunk egy játékbolt felé, de útközben még beugrottunk nyomtatni. Volt ott egy üdítőautomata, amit Elmó imád nyomkodni. Kezdte is előhalászni a mellénye alól a kis pénztárcáját és kérte, hogy segítsek. Miközben elkezdtem segíteni, elmagyaráztam neki, hogy ha most üdítőt vesz, akkor lehet, hogy nem marad majd elég pénze úthengerre. És mi történt? Azon nyomban visszatuszkolta a mellény alá a pénztárcát és azt mondta, hogy: "Nem kell." Én pedig boldog voltam, és arra gondoltam, hogy megint lépett egy nagyot az önállóság felé vezető úton. Aztán pedig az jutott eszembe, hogy milyen jó dolgom is van nekem! Míg más anyukák őrülten kiabálják a sokkal nagyobb gyereküknek, hogy: "Nem érted, hogy nincs rá pénzünk?!", addig Elmó már ennyi idősen saját maga tudja, hogyan is működik a pénz világának ez a része.

1 megjegyzés:

  1. Utólagos engedelmeddel jó példának felhoztam eme bejegyzésedet a blogomon!
    Köszönöm, hogy ilyen jól leírod a tapasztalataidat!

    VálaszTörlés